Sunteti pe pagina: Home // Sanatate // Adio dureri de spate!

Adio dureri de spate!

Adio dureri de spate!

Gatul, umerii, soldurile, picioarele au o pozitie corecta? Daca nu, coloana vertebrala sufera. Noi iti spunem cum sa impusti doi iepuri dintr-un foc: sa ai un spate sanatos si o tinuta de indiviat.

Este suficient sa tii labele picioarelor gresit si tot trupul pare dezarticulat. Rezultatul: o silueta dezagreabila si nenumarate probleme de sanatate, coloana vertebrala fiind prima afectata.

PICIOARELE

Pozitia incorecta. Pe cadranul unui ceas, talpile tale ar indica ora 10.10.
Pozitia corecta. Talpile indica ora 11.05. Aceasta este pozitia corecta si in timpul mersului.
TRUCUL NOSTRU. Ai un mers correct? Daca da, incaltamintea se uzeaza la calcai, pe laterala exterioara, iar la varf, la nivelul degetului gros.

GENUNCHII

Pozitia incorecta. Genunchii β€œin x”: tendoanele si oasele genunchiului suporta intr-un mod anormal greutatea corpului.
Pozitia corecta. Rotulele sunt orientate frontal. Ideal ar fi ca fetele interioare ale genunchilor sa se atinga.
TRUCUL NOSTRU. Nu sprijini glezna unui picior pe genunchiul celuilalt – aceasta pozitie afecteaza genunchiul. Cand iti odihnesti picioarele intinzandu-le pe o masuta, degetele mari nu trebuie sa se atinga.

SOLDURILE.

Pozitia incorecta. Picioarele si genunchii in pozitii gresite antreneaza postura nefireasca a bazinului. Cu timpul, apar, artrozele, sciatica, hernia de disc.
Pozitia corecta. Soldurile sunt la acelasi nivel, formand o linie dreapta, paralela cu solul.

UMERII

Pozitia incorecta. Cand tii un umar mai jos, ai dureri musculare frecvente. Asa se instaleaza artrozele, lumbago.
Pozitia corecta. Umerii trebuie tinuti la aceeasi inaltime.
TRUCUL NOSTRU. Sprijina, pe masa, ambele antebrate. Daca lasi greutatea pe unul singur, un umar coboara.

GATUL

Pozitia incorecta. Capul inclinat pe un umar: risc de torticolis, dureri de cap si tulburari de vedere.
Pozitia corecta. Capul tinut drept reduce riscurile de contractie dureroasa a muschilor.
TRUCUL NOSTRU. Pune muschii trapez la lucru: asezata sau stand in picioare, tinand capul drept, ridica umerii si roteste-I inapoi de 10-12 ori. Repeta exercitiul de 3-4 ori. Astfel, iti relaxezi muschii incordati, cand stai aplecata la birou sau in fata calculatorului.

PIEPTUL SI ABDOMENUL

Pozitia incorecta. Umerii adusi in fata, abdomenul – inainte. Rezultatul: artroze si deviatie de coloana.
Pozitia corecta. Tragand umerii inapoi, abdomenul e plat, iar spatele si bazinul sunt corect pozitionate.
TRUCUL NOSTRU. Fortifica-ti muschii abdomenului fara a afecta rinichii: intinde-te pe spate, cu mainile incrucisate pe umeri, picioarele lipite si calcaiele asezate pe un scaun. Ridica incet partea superioara a corpului. Repeta miscarea de 15 ori. Fa exercitiul de trei ori pe saptamana.

Etichete: , ,

Copyright © 2009 Blogpe. All rights reserved.