Sunteti pe pagina: Home // Sanatate // 10 trucuri ca sa ai o minte brici

10 trucuri ca sa ai o minte brici

10 trucuri ca sa ai o minte brici

Ai uitat ca trebuie sa te intalnesti cu cineva? Se intampla des sa nu iti gasesti cheile? Nu-ti mai amintesti numele persoanei pe care ai cunoscut-o acum cateva zile? Nu te ingrijora! Scaparile de memorie nu sunt decat rareori semn de boala sau de batranete. Noi iti dezvaluim decalogul pentru o minte proaspata si activa.

1. Cura pentru creier.

Ti s-a spus ca, dupa 40 de ani, apar automat probleme de memorie si de concentrare? Fals! In realitate, acest proces nu depinde atat de varsta, ci, in mai mare masura, de stilul nostru de viata. De aceea, e eficient sa aplici urmatoarea reteta “anti-aging”: pune-ti mintea la treaba, provoac-o constant cu noi probleme si situatii, dar ofera-i, zilnic, si cateva momente de relaxare!

2. Invata o limba straina!

Daca esti mama, o poti face impreuna cu copilul tau… Chiar daca nu o vei vorbi niciodata perfect, va fi un bun antrenament pentru minte.

3. Renunta la calculator!

Fa adunarile, scaderile si inmultirile in cap. Iti vei pune astfel mintea la treaba.

4. Aduna poeziile si citatele care iti plac!

Noteaza-le intr-un caiet, iar atunci cand ai putin timp liber, incearca sa le memorezi. Este un exercitiu care intareste conexiunile intre neuroni.

5. Ajuta-ti copilul sau nepotul la teme!

El va fi fericit, iar tu iti vei “scoli” memoria.

6. Miscarea nu intareste doar muschii, ci si mintea.

Pentru a functiona optim, creierul are nevoie sa fie perfect irigat cu oxigen. Cu alte cuvinte, are nevoie ca tu sa faci cat mai multa miscare. Asta nu inseamna ca trebuie sa mergi la sala! E suficient sa te plimbi in pas alert cateva minute pe zi sau sa alergi putin prin parc.

7. Pilulele care te fac mai desteapta.

Exista si produse farmaceutice sau naturiste care imbunatatesc memoria si capacitatea de concentrare. Specialistii recomanda pilulele cu fier, cu extract de Ginseng sau Gingko, lecitina si complexul de vitamine B.

8. Ceai pentru minte.

Un grup de cercetatori britanici a reusit sa demonstreze ca ceaiul verde si cel negru imbunatatesc buna functionare a mintii si memoria. Explicatia: diminueaza pierderea din organism a hormonului acetilcolina.

9. Mananca inteligent!

O alimentatie echilibrata din punct de vedere al continutului de grasimi si de zaharuri are o influenta pozitiva asupra bunei functionari a creierului. Alimente cu efect benefic sunt produsele din cereale integrale, pestele, fructele de mare, spanacul, varza murata, bananele, ouale si legumele cu pastai.

10. Razi din toata inima, cat mai des!

Rasul face bine la neuroni si contracareaza efectul distinctiv al cortizolului, hormonul stresului.

Etichete: , , ,

Copyright © 2009 Blogpe. All rights reserved.